opc_loader
  • Nederlands
  • English
Merken

6060 Ultimate Module Collection HD

Artikelnr: MCDSP-6060UMCHD
MCDSP

MCDSP

6060 Ultimate Module Collection HD

Download en serials via email

(Prijs excl. btw) 205,79
299,00 249,00 U bespaart: 17%
x
Verzendmethode
Post NL (1 - 7 dagen):
0,00
Levertijd:
1 - 7 dagen

MCDSP

6060 Ultimate Module Collection HD

De 6060 Ultimate Module Collection bevat de grootste verzameling processing opties van elke op module gebaseerde plug-in die beschikbaar is. De 6060 bevat meer

dan 30 unieke modules voor EQ, compressie, saturation, distortion, gespecialiseerde filtering, uitbreiding van het dynamisch bereik, gates  en meer. Op maat gemaakte modules zijn onder andere basgeoptimaliseerde biassing voor het lager dan live gevoel,  de multi layer transformator-gebaseerde toonvormcircuits  voor het sprankelende hoog, bandsimulatie, de-essing en nieuwe EQ- en compressie ontwerpen. Extra modules zijn al in de maak.

Met de 6060 kunnen maximaal zes modules tegelijkertijd worden gebruikt. Modules kunnen in willekeurige volgorde worden gerangschikt en direct worden omgewisseld via het modulekiezerpaneel of via het pop-upmenu in elke module. Elke combinatie van modules kan zelfs worden gesplitst in twee afzonderlijke signaalpads voor een serieuze parallelle processing.  

De 6060 bevat ook ge-update compressiealgoritmen die niet beschikbaar zijn in de 6050 Ultimate Channel Strip of de originele 6030 Ultimate Compressor. Verbeteringen omvatten feedback en feedforward-prcessing en de zeldzame optie van negatieve compressie op een paar geselecteerde modules.  

De 6060 is helemaal de ultieme moduleverzameling.

Modules:

1)  BC23
Gebaseerd op een meer 'traditioneel' Engels ontwerp, biedt de Britse C-23 (BC-23 voor afkorting) module controle over treshold, ratio, attack en recovery. Smarts van het interne circuit helpen ongewenste distorion voorkomen, zelfs bij extreme compressie-instellingen (lage tresholdwaarde, snelle attack en release). Zoals te vinden in verschillende compressiemodules in de 6060, is er ook een feedbackcompressiemodus.
2) BOB, 
De Bass Optimized Bias-module is ontworpen om laag rumble echt te doen ronken. Meer dan 24 dB aan lage eindversterking is beschikbaar op de geselecteerde frequentie. Signaalniveaus onder de geselecteerde frequentie worden eigenlijk verminderd, zodat het versterkte low end beter wordt gefocust. Een squashbesturing kan enige frequentieselectieve compressie bieden nabij de versterkte lage frequentie, tegen een selecteerbare recoveryfrequentie. Twee bias-modi bieden extra toonflexibiliteit.
3) British E
McDSP's eigen FilterBank-plug-in, oorspronkelijk uitgebracht in 1998, maakte gebruik van de fundamentele design kenmerken van de Neve-lijn equalizers, met name de 1069, 1073 en 1081, met zijn unieke Peak-, Slope- en Dip-bedieningselementen. De Britse E-module gebruikt dezelfde FilterBank-technologie om een ​​samensmelting van geweldige Neve-equalizers tot stand te brengen. De klassieke combinatie van hpf, low shelf, parametrische en high shelf maakt de Britse E-module bruikbaar voor de meeste mix-situaties.
4) C 671
De C671-module is een variant van een Fairchild 670, met iets snellere signaal registratie om tegemoet te komen aan moderne productiestijlen, en toch zorgt het voor  'warmte' in de audio-output. 
De McDSP C671 is sonisch identiek aan de originele C670-module van de 6030 Ultimate Compressor-plug-in, maar heeft een eigen make-up gain, net als alle andere 6060-compressiemodules. Daarom worden alle nummers voor de naam van de compressiemodule met '1' verhoogd om de toevoeging van de make-up gain in elke module aan te geven.
5) D100
In-your-face distortion is waar de D-100-module voor is. Wanneer tracks 'smerig' moeten worden, is de D-100 een go-to keuze.
6) D359

De D359-module is de meest agressieve compressor in de plug-in 6060 Ultimate Module Collection. Een GR-meter in LED-stijl wordt ook gebruikt om zoveel mogelijk controle over het dynamische bereik weer te geven. Feedback (en feedforward) compressiemodi worden aangeboden, evenals de negatieve compressiemodus
7) E 300.
Hoewel er mogelijk geen elektro-optische verzwakking in deze equalizers is, wilde McDSP equalizer-modules hebben die de Opto-C / L-compressormodules in de plug-in 6060 Ultimate Module Collection complimenteerden. De Opto-C / L-modules zijn goede compressoren voor algemeen gebruik, waarbij de Opto-L-module meer als een vintage-limiter werkt. In die geest zijn ook de modules E300 / 301 erg utilitair. De E300- en E301-driebandsmodules hebben dezelfde frequentie- en gain bereiken, maar de E301 is een beetje smaller in bandbreedte, vooral bij hogere gain instellingen.
8) E 301 
Hoewel er mogelijk geen elektro-optische verzwakking in deze equalizers is, wilde McDSP equalizer-modules hebben die de Opto-C / L-compressormodules in de plug-in 6060 Ultimate Module Collection complimenteerden. 
De Opto-C / L-modules zijn goede compressoren voor algemeen gebruik, waarbij de Opto-L-module meer als een vintage-limiter werkt. In die geest zijn ook de modules E300 / 301 erg utilitair. De E300- en E301-driebandsmodules hebben dezelfde frequentie- en gain bereiken, maar de E301 is een beetje smaller in bandbreedte, vooral bij hogere gain instellingen
9) E 357
De E357 is een 3-bands EQ die bedoeld is om samen te werken met de D357-compressor. 
De slopes zijn steiler dan de meeste andere EQ-modules en hebben een beetje karakter (zoals de D357). Voorzichtig gebruiken.
10) E 404

Een heruitgave van de klassieke FilterBank E4-module uit 1999, de E404 biedt hetzelfde high pass filter, low shelf, parametrische en high shelf-EQ die FilterBank tot een bekroonde plug-in maakten.
11) E 671 
Fairchild heeft niet alleen geweldige compressor / limiters gemaakt, ze hebben ook een paar program-equalizers uitgebracht. De Fairchild 664, een tweebands EQ, diende als basis voor het E670-ontwerp. Gentle low en high shelving EQ, gecomplementeerd door een midband parametric, geven de E670 een soepel geluid, maar de drie bands (elk met hun eigen gain- en frequentieregeling) bieden de flexibiliteit welke wordt verwacht in de moderne studio. Geschikt voor subtiele aanpassingen in elke mix-situatie.
12) EQ-76
Deze 6060-module put uit de UREI 545 parametrische equalizer. De EQ'76 heeft vier banden met paramtrische equalisatie met een lichte Q-gain afhankelijkheid. Het EQ'76-ontwerp komt dicht in de buurt van dat van de E300 / 301-modules, maar met behulp van een andere reeks frequentiebereiken en een moderner gain-dependent bandbreedtebeeld
13) EZG 
Geïnspireerd door noise gate-units zoals de dbx 904, 363x en 463x, is de EZ G een geweldige aanvulling op de dynamics Over EZ-compressor. Een set instelbare side-chain high-pass en low-pass filters maken de EZ G tot een veelzijdige noise-gate.
14) EZQ
De mensen van dbx hebben geen parametrische equalizers vrijgegeven om hun klassieke compressor productlijn te evenaren. Maar als ze dat wel deden, dachten we bij McDSP dat het als de EZ Q zou klinken. Met behulp van een high pass filter om het gerommel er uit te halen, plus capabele low en high shelfs en een vrij flexibele parametrische, krijgt de EZ Q de klus geklaard 
15) FRG EE
Wat kan nog een compliment zijn voor een compressor met de bijnaam 'The Frog' (FRG444 van de 6030 Ultimate Compressor plug-in) dan een equalizer met een naam als FRG EEE (uitgesproken als 'froggy'). Twee parametrische parameters die worden begrensd door een high en low shelf-paar, de FRG-EEE is een capabele equalizer, vergelijkbaar met wat wordt gezien in moderne channel strips in analoge mengpanelen.
16) FRG 446 
De FRG446-module, gewoonlijk aangeduid als 'The Frog' door McDSP-engineering medewerkers, gebruikt een matig agressief compressie ontwerp om snel te reageren op audio-input. Net als bij andere 6060-compressiemodules worden feedback (en feedforward) compressiemodi aangeboden, evenals de gevaarlijke negatieve compressiemodus.
17) FRGX 

Naar boven en naar beneden uitbreiden is waar de FRG X voor staat. 
Er is maximaal 24 dB signaaldoorschakeling of gain beschikbaar, samen met een ratio-regeling. Verstelbare side chain filtering is inbegrepen
18) GC1

Gate en Compressor worden vaak gecombineerd, dus waarom niet beide in één module plaatsen? Lo de GC-1 is geboren!
Gebruik het gedeelte Gate om de room tone of ongewenste background noise te verwijderen. Er is maximaal 48 dB afwijzing (rejection) door de range control en een extra snelle respons-karakteristiek kan worden ingeschakeld met de FAST-knop. Er is ook een vooraf ingestelde preset hold time door de HOLD-knop ingedrukt te houden.
De Comp-sectie neemt de output van de gate en past een bepaald dynamisch bereik toe. De compressor in de GC-1 is de enige compressor die een Auto attack / release-modus biedt.
De GC-1 is geweldig voor een snare of een kick die te veel room tone heeft maar ook moet worden geplet (squashed) en vervolgens naar boven wordt gedraaid. De GC-1 is ook geschikt voor zang en tal van andere akoestische instrumenten waarbij je niet echt alles wilt horen wat er is opgenomen!
19) iC2 

De iComp-module is een volledig origineel McDSP-ontwerp. Attack- en releasetijden zijn niet beschikbaar op deze module en worden in plaats daarvan automatisch bijgewerkt op basis van door de gebruiker geselecteerde treshold- en ratio control waarden.
20) iQ
De iQ is de enige tweeband-equalizer in de 6060-collectie en is verrassend goed in het afstemmen van mixen in elk muziekgenre. Tracks die wat low-end 'glow' of high-end 'sheen' nodig hebben, kunnen profiteren van het gebruik van de iQ-module
21) iX

De iX downward expander biedt evenveel signaal-afwijzing als de EZ G, maar biedt als expander ook een ratio-control om de transition, of slope, aan te passen tussen de niet-beïnvloede en geëxpandeerde signalen.
22) MEF 1
Het Mid Emphasis Filter (MEF) doet meer dan alleen een deel van de lage en hoge frequentie uit een track verwijderen. De Emphasis-control brengt uit wat er overblijft tussen de twee filter banden, waardoor tracks beter uitkomen zonder met elkaar te concurreren.
23) Moo-D
Als de analoge saturation van de S671 niet de juiste toon tweak is, dan is de romige tube overdrive van de Moo-D-module misschien een betere keuze. Vaak een betere keuze voor mixen dan voor individuele tracks.
24) Moo-Q 
Alle buisontwerpen staan ​​bekend om een ​​warme toon met tonnen headroom. De Moo Q levert deze kwaliteiten en meer in een drie-bands pakket.
25) MT 2

De Moo Tube-module emuleert een volledig tube design met een paar unieke twists. De mid range velocity is gewijzigd door McDSP engineering, de attack- en  recovery tijden zijn zacht en toch bruikbaar voor vele toepassingen, en de output frequentierespons is variabel op basis van de hoeveelheid compressie.
26) OPTO C3
De modules Opto-C3 en Opto-L3 maken gebruik van een elektro-optisch verzwakkingscircuitmodel voor compressie (Opto-C) of limiter (Opto-L) -toepassingen. Het gebruik van een elektro-optische schakeling zorgt ervoor dat de dynamische compressie 'back off gaat' nadat een zekere mate van dB-reductie is bereikt. Deze functie wordt soms een 'Dog Tail-compressie-effect' genoemd. Zowel de Opto-C3 als de Opto-L3-modules hebben een feedback compressie (of limiter) -modus waarbij de compressor (of limiter) -output het key signaal is. Naarmate er meer versterking wordt toegepast, neemt de compressie ook toe, waardoor een handige manier wordt gecreëerd om meer compressie bij ongeveer dezelfde audioniveaus te beluisteren. De toevoeging van de feedbackmodus in verschillende compressiemodules is een van de vele nieuwe functies van de plug-in 6060 Ultimate Module Collection.
27) OPTO L3
De modules Opto-C3 en Opto-L3 maken gebruik van een elektro-optisch verzwakkingscircuitmodel voor compressie (Opto-C) of limiter (Opto-L) -toepassingen. 
Het gebruik van een elektro-optische schakeling zorgt ervoor dat de dynamische compressie 'back off gaat' nadat een zekere mate van dB-reductie is bereikt. Deze functie wordt soms een 'Dog Tail-compressie-effect' genoemd. Zowel de Opto-C3 als de Opto-L3-modules hebben een feedback compressie (of limiter) -modus waarbij de compressor (of limiter) -output het key signaal is. Naarmate er meer versterking wordt toegepast, neemt de compressie ook toe, waardoor een handige manier wordt gecreëerd om meer compressie bij ongeveer dezelfde audioniveaus te beluisteren. De toevoeging van de feedbackmodus in verschillende compressiemodules is een van de vele nieuwe functies van de plug-in 6060 Ultimate Module Collection.
28) OVER EZ3

De Over EZ3-module bevat een smooth knee reactie met een flexibele besturingsconfiguratie inclusief door de gebruiker te selecteren treshold, ratio, attack en release. Nieuwe toevoegingen in deze module zijn de feedbackcompressiemodus en de zeldzame en 'zorgvuldige manier waarop je het gebruikt' de negatieve compressiemodus.
Wanneer de negatieve compressiemodus is ingeschakeld, is de LAAGSTE compressieverhouding oneindig tot 1. Naarmate de compressieratio wordt verhoogd, wordt de feitelijke compressieratio DECREASES (-100: 1, -10: 1, -2: 1) naar een uiteindelijke compressie waarde gebracht van -1 tot 1. Bij deze maximale instelling is er voor elke 1 dB toename van het signaalniveau een 1 dB VERMINDERING van het output niveau. Elke hoeveelheid negatieve compressie veroorzaakt pompen en breathing in output niveaus, en bij gebruik met snelle attack- en releasetijden, creëert het veel signaaldistortion. Negatieve compressie is een functie die zorgvuldig moet worden gebruikt.
29) PDQ

De PDQ-module is een gespecialiseerd EQ-circuit dat een boost (Peak) en cut (dip) biedt op een geselecteerde frequentie. 
Deze Pultec-achtige bewerking heeft een eigen geluid en kan de gebruiker in een andere toon richting brengen wat een standaard EQ niet zou doen. De 'WIDE' modus voor elke band zal de boost (Peak) en cut (Dip) -gain verder van elkaar verdringen. Merk ook op dat de standaardwaarden voor de PDQ-gain +/- 6 dB zijn, wat impliceert dat ze bedoeld zijn om gelijktijdig te werken. Maar door de Peak- of Dip-knop volledig naar links te draaien, wordt hun effect op de gain respons van de EQ geminimaliseerd.
30) S 671
Track die een beetje gruis nodig hebben, zullen profiteren van een touch-up van de S671 saturatiemodule. Er is een toonregeling beschikbaar om de 'rand' die door de S671 is toegevoegd aan te passen aan verschillende toepassingen.
31) SHINE 

Hoewel het idee van kunstmatige intelligentie (AI) relatief nieuw is, bestaat het gebruik van een AI-gebaseerd computermodel om nieuwe algoritmen te synthetiseren al heel lang. De SHINE-module gebruikt een dergelijke op AI gebaseerde benadering om een ​​aantal McDSP-gemanipuleerde frequentiecurven te benaderen.
De AI-topologie die in de SHINE-module wordt gebruikt, is afgeleid van de transitie functie van een transformator. Maar in plaats van simpelweg proberen om het binnenkomende signaal accuraat te reproduceren aan de output (dwz het te transformeren), paste McDSP engineering enige tonebending toe en bedacht 2 modes en 2 liftcurves per modus voor een aantal interessante high-shelf-achtige pools voor inkomende audiosignalen ... ook bekend als 'Shine' !!
32) SOS

De SOS (Same Old SSSSS) -module is een fijn afgestemde de-esser. De modulenaam is ook een knipoog naar het verzoek van SOS Magazine-recensent Sam Inglis om een ​​de-esser. Ik denk dat SOS ook zou kunnen staan ​​voor "De-SSS for Sam?
De SOS-module biedt ook een Low Cut-modus om plosieven en andere low-end-ruis te verminderen die vaak voorkomen in vocale en dialoogtracks. De SOS HF + -modus zorgt voor meer de-essing-gevoeligheid in frequenties die ongeveer 1 octaaf hoger zijn dan de geselecteerde de-essing-frequentie.
33) SST'78 

De SST'78-module is een solid-state circuitmodel met een door McDSP ontworpen key circuit. 
Voor nieuwsgierigen staat SST niet voor Super Sonic Transport. De SST'78 heeft feedforward- en feedbackcompressie modi en een modus voor negatieve compressie. Omdat de SST'78 in staat is tot zeer snelle attack- en release-tijden, is voorzichtigheid geboden bij het inschakelen van de negatieve compressieschakeling.
34) TAPE

De TAPE-module bouwt voort op de beroemde (of beruchte?) McDSP Analog Channel AC202-module, maar met een nieuw ontwerp voor het emuleren van bandcompressie en playback respons. De kop en de afrollende tape kunnen door de gebruiker worden geselecteerd, net als het repro-koptype (Modern of Vintage). Bandformuleringen zijn gebaseerd op de Quantegy GP9 en Ampex 456. Tape-compressie wordt grotendeels geregeld door het signaalniveau dat de input van de TAPE-module ingaat, maar er is ook door de gebruiker te selecteren bandcompressie via de 'Comp'-control. De totale hoeveelheid bandcompressie wordt weergegeven in dB.

Formats
 
HD v6: AAX DSP/Native, AU, VST
 
Native v6: AAX Native, AU, VST

Alternatieve artikelen:

Nieuwe Artikelen
69,00
49,95 24,95
Laatst bekeken items